Minor Pedagogiek - naar Kisumu, Kenia. - Reisverslagen van - WaarBenJij.nu Minor Pedagogiek - naar Kisumu, Kenia. - Reisverslagen van - WaarBenJij.nu
Minor Pedagogiek - naar Kisumu, Kenia.

We gaan vanuit school 9 weken onderzoek doen naar wat de benodigdheden zijn binnen de organisatie TEMAK. Dit staat voor: Teenage Mothers and Girls Association of Kenya. Kort gezegd is dit een organisatie die zich inzet voor het welzijn van de tienermoeders in Kenia, en dan vooral in de stad Kisumu. Ze bieden opvang aan voor hun kinderen en leren de tienermoeders een ambacht. Wanneer wij dit onderzoek gedaan hebben, moeten wij een project opzetten wat deze mensen kan helpen om hun organisatie beter te laten functioneren. Dit kan heel klein zijn bijv. een project waarbij de moeders niet alleen een ambacht leren, maar ook begeleiding krijgen in het leren NEE zeggen tegen hun man. Of juist de straat op gaan om de vrouwen (veelal ook prostituees) 'over te halen' om zich aan te sluiten bij TEMAK. Wat het project uiteindelijk gaat worden kunnen we helaas nu nog niet aangeven, dit omdat we eerst onderzoek moeten doen..